Kognitív jellemzők - Kreativitás - 1. Érdeklődő, kíváncsi a foglalkozásokon.
Kognitív jellemzők - Kreativitás - 2. Újszerű, szokatlan ötletei vannak a feladatok megoldására.
Kognitív jellemzők - Kreativitás - 3. Nincs számára megoldhatatlan helyzet, többször próbálkozik, új utakat keres.
Kognitív jellemzők - Kreativitás - 4. Időnként szokatlan kérdéseket tesz fel.
Kognitív jellemzők - Kreativitás - 5. Sok ötlete van.
Kognitív jellemzők - Kreativitás - 6. Nagy az alkotókedve, szívesen hoz létre / gondol ki új dolgokat.
Kognitív jellemzők - Kreativitás - 7. Sokszor tesz fel ilyen kérdést: Mi lenne, ha…?.
Kognitív jellemzők - Kreativitás - 8. Élvezi a játékos helyzeteket.
Kognitív jellemzők - Kreativitás - 9. Nem unatkozik / képes önmaga elszórakoztatására.
Kognitív jellemzők - Kreativitás - 10. Kihívás számára, ha átléphet határokat.
Kognitív jellemzők - Intellektuális képességek - 11. Gondolkodtató feladatokban „gyorsan kapcsol”.
Kognitív jellemzők - Intellektuális képességek - 12. Gazdag a szókincse.
Kognitív jellemzők - Intellektuális képességek - 13. Elsőként veszi észre az ellentmondásokat.
Kognitív jellemzők - Intellektuális képességek - 14. Az adott feladatot elemzi / részekre tudja bontani.
Kognitív jellemzők - Intellektuális képességek - 15. Tartósan megfigyel dolgokat.
Kognitív jellemzők - Intellektuális képességek - 16. Jó a megfigyelőképessége.
Kognitív jellemzők - Intellektuális képességek - 17. Könnyen megérti az írott szöveget.
Kognitív jellemzők - Intellektuális képességek - 18. Gyorsan felismeri az összefüggéseket.
Kognitív jellemzők - Intellektuális képességek - 19. Könnyen / gyorsan megért dolgokat / tanul.
Kognitív jellemzők - Intellektuális képességek - 20. Tud képekben gondolkodni.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Verbális képességek - 21. Az életkori átlagnál gazdagabb a szókincse.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Verbális képességek - 22. Beszédben könnyen és jól fejezi ki magát.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Verbális képességek - 23. Szívesen ír verseket, történeteket, dalokat, színdarabot.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Verbális képességek - 24. Választékosan fogalmaz.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Verbális képességek - 25. Idegen nyelvet, tájszólást, dialektusokat könnyen utánoz.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Verbális képességek - 26. Bonyolultabb mondat-szerkezeteket használ, mint a korosztálya.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Logikai–matematikai képességek - 27. Szívesen foglalkozik logikai problémákkal, rejtvényfejtéssel.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Logikai–matematikai képességek - 28. Fáradhatatlan, ha matematikáról van szó, bensőséges kapcsolata van a számokkal.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Logikai–matematikai képességek - 29. Felismeri a problémák mögötti szabályszerűségeket, algoritmust.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Logikai–matematikai képességek - 30. Könnyen tájékozódik a térben.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Logikai–matematikai képességek - 31. Elvont problémák megoldásához vizuális képet vagy modellt készít.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Logikai–matematikai képességek - 32. A számítógépet alkotó módon használja (programozás, filmkészítés).
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Vizuális képességek - 33. Nagyon jó a készügyessége.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Vizuális képességek - 34. Rajzaiban újszerű elemek, ötletek mutatkoznak.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Vizuális képességek - 35. Füzete rajzokkal, részletes kifejező firkákkal díszített.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Vizuális képességek - 36. Könnyen megfejt a képrejtvényt.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Vizuális képességek - 37. Rengeteg időt tölt rajzolással, ügyesen másol.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Vizuális képességek - 38. Szereti , ha ruházatában is van valami különleges, egyedi.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Zenei képességek - 39. Jó a ritmusérzése.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Zenei képességek - 40. Tud játszani valamilyen hangszeren, esetleg többön is.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Zenei képességek - 41. Könnyen megjegyzi a dallamokat, ritmusokat.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Zenei képességek - 42. Szívesen énekel, dúdol.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Zenei képességek - 43. Tudja utánozni egyes hangszerek hangját.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Zenei képességek - 44. Jó hallása van, könnyen azonosít hangokat, akkordokat.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Pszichomotoros képességek - 45. Nehezen fárad el.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Pszichomotoros képességek - 46. Ügyesen végzi a mozgásos feladatokat.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Pszichomotoros képességek - 47. Gyorsan tud futni vagy ütni.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Pszichomotoros képességek - 48. Összerendezett a mozgása.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Pszichomotoros képességek - 49. Ügyesen dob vagy kap el tárgyakat.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Szociális képességek - 50. Mások szükségleteit, igényeit felismeri.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Szociális képességek - 51. Élvezi, ha emberek között van, nem szeret egyedül lenni.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Szociális képességek - 52. Korának megfelelő szinten felelősen viselkedik.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Szociális képességek - 53. Hajlamos társait befolyásolni.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Szociális képességek - 54. A többiek hallgatnak rá.
Kognitív jellemzők - Speciális képességek - Szociális képességek - 55. Általában irányítja azt a tevékenységet, amelyben részt vesz.
Affektív jellemzők - Motiváció - 56. Nem könnyen adja fel a küzdelmet.
Affektív jellemzők - Motiváció - 57. Képes tanulni a hibáiból, kudarcaiból is okul.
Affektív jellemzők - Motiváció - 58. Képes tanulni a hibáiból, kudarcaiból is okul.
Affektív jellemzők - Motiváció - 59. Lelkesedik az erőfeszítést igénylő feladatokért.
Affektív jellemzők - Motiváció - 60. Elképzelései vannak a saját jövőjére vonatkozóan.
Affektív jellemzők - Motiváció - 61. Általában többet teljesít, mint amit elvárnak tőle.
Affektív jellemzők - Motiváció - 62. A munkáját odaadóan végzi.
Affektív jellemzők - Motiváció - 63. Szereti próbára tenni a saját ügyességét.
Affektív jellemzők - Motiváció - 64. Vállalja a kockázatot.
Affektív jellemzők - Motiváció - 65. Tud egy dologra intenzíven figyelni / kitartóan koncentrálni (ha érdekli).
Affektív jellemzők - Érdeklődés - 66. Érdeklődik az újdonságok iránt.
Affektív jellemzők - Érdeklődés - 67. Szívesen megy a környezetében felfedező útra.
Affektív jellemzők - Érdeklődés - 68. Vannak különböző gyűjteményei.
Affektív jellemzők - Érdeklődés - 69. Kedveli a nehezen kibogozható szituációkat.
Affektív jellemzők - Érdeklődés - 70. Lázba hozza, ha ötletelni lehet.
Affektív jellemzők - Érdeklődés - 71. Szívesen beszél a társainak találmányairól, alkotásairól.
Affektív jellemzők - Érdeklődés - 72. Szójátékozik a társaival.
Affektív jellemzők - Érdeklődés - 73. Nagy öröm számára, ha kereszt-rejtvényt fejthet.
Affektív jellemzők - Érdeklődés - 74. Új ismeretekre fokozottan kíváncsi és nyitott.
Affektív jellemzők - Érdeklődés - 75. Igazán lelkesíti az, ha találgathat, kísérletezhet a problémák megoldása során.
Hátrányos helyzetűeknél tehetségre utaló jelek - 76. Jó nonverbális képességére támasztkodva oldja meg azokat a helyzeteket, amelyekben hiányosak az ismeretei, illetve a szókincse.
Hátrányos helyzetűeknél tehetségre utaló jelek - 77. Általában nincs kiemelt helyzete a gyermekcsoportokban, társai mégis szívesen követik.
Hátrányos helyzetűeknél tehetségre utaló jelek - 78. Hosszú távú céljai vannak, amelyek korán kifejlődnek és reálisaknak tánnek.
Hátrányos helyzetűeknél tehetségre utaló jelek - 79. Tanulási profilját tekintve tudása hiányos, gyengén olvas, külső motivációt igényel, viszont kíváncsi, rengeteg ötlete van és jó probléma-megoldó.